Banka CREDITAS

Spuštění první multibankovní aplikace v Česku

Banka CREDITAS si ještě jako Záložna CREDITAS získala pozici největší české záložny, požádala o bankovní licenci a vstoupila na bankovní trh již jako Banka CREDITAS 1. ledna 2017. V roce 2018 spustila první plně multibankovní aplikaci Richee v Česku, na začátku roku 2020 měla více než 100 tisíc klientů, 35 poboček a bilanční sumu téměř 75 miliard korun. 

Potřeba

Ivo Měšťánek z CHM Communications, který pro Banku CREDITAS dělá už několik let klasické public relations, za námi přišel s tím, že se banka pustila do vývoje úplně nové aplikace. Konkrétně první české multibankovní aplikace, Richee, kterou potřebují dostat na trh a mezi technologické novináře a čtenáře tech médií, především o mobilních aplikacích.

Spuštění bylo naplánováno na červenec 2018 a naší rolí bylo vzbudit zájem o projekt u odborníků, veřejnosti a posílit jméno Banky CREDITAS jako lídra v technologiích na bankovním trhu.

"Irena je mimořádně pracovitý člověk s tahem na branku a výbornou organizací práce. K tomu se velmi dobře orientuje v prostředí nových technologií. Tahle kombinace byla do týmu ideální a také se to v praxi prokázalo."
Ivo Měšťánek Managing Partner, CHM Communications

Řešení

Po nás se vlastně jen chtělo zařídit, aby na tiskovou konferenci ke spuštění nové aplikace dorazili i novináři z technologických médií. Bance jsme ale nejprve doporučili namísto masového spuštění ostrého provozu plánovaného na červenec nejprve nechat aplikaci testovat vybranou uzavřenou skupinou. Jinými slovy zvolit jiný, opatrnější a pomalejší postup, který by měl větší šanci na úspěch. 

Termín spuštění jsme měnit nechtěli a dle zadání banky ani nemohli. Namísto ostrého launche jsme však navrhli zkušební letní provoz pro maximálně tisícovku lidí. To bance stále zabezpečovalo punc první banky, která přináší opravdovou otevřenou multibankovní digitální platformu. Během beta provozu mohla banka sbírat zpětnou vazbu od odborné veřejnosti a části běžných uživatelů i se připravila na komunikaci a dotazy od technologických early adopters. 

Nachystali jsme e-maily, texty SMS zpráv pro ty, kteří se přihlásí do pilotní provozu, připravili uzavřenou facebookovou skupinu pro testery, nachystali sítě pro úvodní výkop okolo beta provozu, texty na blogy a úvodní tiskovou konferenci pro novináře z ekonomických a technologických médií. Vytipovali jsme i na padesát zástupců odborné veřejnosti. Těm jsme o aplikaci řekli hned začátkem léta a pozvali je na speciální malý neformální event obsahem podobný tiskové konferenci.

"Irena nám s launchem první multibankovní aplikace v Česku velmi pomohla nejen svými kontakty na technologické novináře a odbornou veřejnost, ale také cennými radami, jak komunikovat s pilotními testery."
Lucie Brunclíková Ředitelka komunikace a marketingu, Banka CREDITAS

Výsledky

Náš návrh komunikace měl dopad na byznys samotný (počet uživatelů, stažení a podněty k rozvoji produktu) i reputaci banky. Pomohli jsme upevnit banku na její pozici technologického lídra v oboru a Richee se zapsal jako první česká multibankovní aplikace.

Na úvodní tiskové konferenci bylo plno. Úspěchem první fáze komunikace byla tisícovka zájemců o betatestování

Beta testeři dostali link na stažení aplikace a pozvánku do uzavřené Facebookové skupiny Richeeho parťáci. (To bance usnadnilo shromažďování všech otázek a připomínek testerů a řešení překážek.) Díky betatestu získala banka skvělou a cennou zpětnou vazbu a byla lépe připravena na podzimní ostrý provoz. 

V následujícím půl roce se o Richee psalo ve více než 260 článích a stáhlo si ji na 60 000 uživatelů

Ukázky výstupů v předních českých denících a technologických magazínech:

Deník E15, 11. října 2018:
Startuje multibankovní aplikace Richee, nabízí kartu i účet s 1,5 procentem

Finparáda.cz, 5. října 2018:
První univerzální multibankovní aplikace v Česku je k dispozici všem zájemcům. Stojí za ní Banka CREDITAS

Mobilmania.cz, 9. října 2018:
Aplikace Richee spravuje i vydělává peníze napříč několika bankovními účty

Naše společná práce na kampani pro Richee byla oceněna odbornou porotou české ceny za public relations, LEMUR, v roce 2019 druhým místem v kategorii Finanční trh a finanční služby. 

Dostali jste chuť s námi spolupracovat?